piątek, 4 kwietnia 2014

Polska eksporterem usług doradczych oraz public relations do USA

Jakie towary polskie firmy eksportują do USA? Pomijając nieistotne z punktu widzenia małych i średnich firm, części do silników, statki, śmigłowce, turbiny, itp. eksportujemy znaczne ilości mebli - 6% ogólnej sumy eksportu. Szynki - 1%. Wódka - 0,9%. Owoce i orzechy -0,8%, różnego rodzaju części.

Ale co ciekawsze 4,6% eksportu usług z Polski do Stanów stanowią "usługi doradcze biznesowe oraz public relations".

Co to znaczy w brzęczącej monecie? Tyle, że z ogólnej sumy rocznego eksportu usług ( circa 1 800 000 000 USD), amerykanie prawie 100 milionów dolarów płacą polskim firmom za konsulting i PR. I nie wlicza się w to księgowości (4% eksportu) ani reklamy, badania rynku i opinii (2,4%).
I przypuszczać można że te doradztwo i PR dotyczy pomocy w prowadzeniu interesów w Polsce a nie w USA.
Z kolei import konsultingu i PR z USA wynosi 6,3% (przy podobnej sumie obrotów).

Więcej ciekawych faktów i statystyk w Raporcie Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce "TTIP: Szanse i wyzwania dla biznesu"

http://amcham.pl/File/pdf/ttip_final1.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz