niedziela, 10 stycznia 2016

NGO


"Dziś przyszli po media publiczne, jutro przyjdą po media prywatne, a później po NGO-sy" -  Jarosław Kurski, wiceszef Gazety Wyborczej na wiecu KOD. 

Kiedyś w swoim rodzinnym mieście postanowiłem sprawdzić co to są organizacje pozarządowe (NGO). Nie było tego dużo więc łatwo poszło. Okazało się, że to fundacje zakładane przez ludzi którzy najczęściej pełnili lub pełnią funkcje we władzach samorządowych/zatrudnieni są w sektorze budżetowym i generalnie mają związki z lokalną elitą. Ich organizacje czerpią środki z programów rządowych lub często od dużych zagranicznych korporacji. Również z tzw. 1% - czyli pieniędzy przymusem zabranych podatnikowi i przekierowywanych do organizacji zatwierdzonych przez władze (muszą wpisać się do KRS). Można by te NGO zbadać dokładniej ale jak zwykle „naukowcy” zrobią wszystko żeby nie dotknąć ciekawych tematów, a ja nie mam środków na takie zabawy (granta na to nie dostanę :-) ).
Dlatego jak najbardziej trzeba zająć się tymi NGO-sami bo to V kolumna działająca wbrew interesom ludzi będącym najniżej na drabinie społecznej. I oczywiście otoczyć ochroną tych którzy rzeczywiście działają dla dobra lokalnych społeczeństw, od ich członków pozyskując środki i realizując ich interesy. Na początek na NGO, które obracają większą kasą, powinno się nałożyć obowiązek publikacji informacji skąd mają dochody, każdą złotówkę, a nie tylko publikacji ogólnych sprawozdań rocznych. Wtedy każdy będzie mógł dokładnie zobaczyć w czyim interesie działa dana organizacja.

Świetny przykład realizacji niemieckich interesów w Polsce, za pomocą zachodnich pieniędzy i wykorzystaniu rodzimych NGO  jest tzw. „kasa na uchodźców” czyli propagandowe przygotowanie gruntu pod relokacje emigrantów do Polski. Fundusze zostały już przydzielone ( http://www.ngofund.org.pl/wyniki-konkursu-projekty-uchodzcze/ ) a ja biorę się do rozsyłania po okolicznych dla tych NGO firmach informacji o tym jak realizują tu obce interesy i z prośbą żeby nie wspomagali takich organizacji. (tak jak obiecałem: http://transatlantycki.blogspot.com/2015/11/name-shame-namierzanie-i-zawstydzanie.html )

Putin walczy z NGO na swoim terenie w interesie własnej oligarchii. My musimy z tym powalczyć w interesie ludzi, po to żeby wytworzyły się rzeczywiste grupy interesów Polaków na niższych szczeblach. Obecnie wygląda to tak że społeczeństwem trzęsie jakaś grupa złotoustych wyrobników pracujących dla Berlina za michę zupy i lepszy samochód. Wyborczej się ten system podoba, mi nie.

Są też uczciwe organizacje działające jako NGO – ale w tym wpisie pisałem o patologii, która obawiam się jest większością tego zjawiska. Te patologiczne NGO to łasi na kasę i wpływy ludzie wykorzystywani jako koń trojański bogatych grup interesów. I to nie żaden spisek. To procesy psychologiczne działające pomiędzy tymi którzy mają środki i władzę a tymi, którzy chcieli by ją mieć. Wszystko proste jak w bajkach La Fontaine'a. Tak prostackie, że nie wypada nawet z tym występować jako z opisem realnego świata. Mi wypada, ja prostak jestem. Mogę pokrzyczeć że król jest nagi.



PS. Właśnie przyszedł news, że Waszczykowski wezwał ambasadora Niemiec na dywanik. Wprost i WSieci walą w Niemców, że aż miło (choć obie okładki trochę niecelne - ani to początek rozbiorów ani chwila przed klęską, Niemcy po prostu poczuły że wymyka im się kontrola i trochę się motają). Przy tym blednie radykalność tego bloga. Na szczęście do hejtowania zostało mi te NGO'sy co jak na razie nie jest mainstreamowe (choć mam nadzieję że wkrótce się to zmieni :-) ). A jak już ktoś w mainstreamie zapyta się głośno o to czy przypadkiem w rozwaleniu TU-154 w Smoleńsku nie miały przypadkiem największego interesu Niemcy, to będę już całkiem zadowolony ( http://transatlantycki.blogspot.com/2015/03/is-fecit-cui-prodest.html ).

Mam jeszcze jeden pomysł na to jak zakończyć u nas przywileje zachodnich korpo jedną ustawą, jednocześnie pomagając naszym. Ale jak na razie nie wiem czy to nie narusza jakiejś dyrektywy. Sprawdzę bo projekt jest przedni i tak do PRowego uargumentowania. że każdy kto będzie przeciw wyjdzie na niezłego zbója :-).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz